2 octombrie 2011

Ficat in stil mexican

Print


 
   Un sos concentrat, picant, cu vin, face din ficat o mancare cu totul speciala. Pentru iubitorii de pikanterii este reteta ideala. Pentru mine a fost putin prea picanta dar a mers de minune un pahar de bere rece.

 
 
Ingrediente:

4 linguri de ulei
o ceapa, taiata felii subtiri
un ardei gras rosu sau un gogosar
un ardei gras galben
1/2 lingurita boia de ardei iute
1/2 lingurita chili
1 lingurita oregano uscat
40 gr faina
500 gr ficat de vitel taiat in bucati
150 ml concentrat de carne
150 ml vin rosu
1 lingura pasta de ardei sau bulion
un praf de sare
Preparare:

1. Incingem o lingura de ulei intr-o tigaie, calim ceapa impreuna cu ardeii grasi taiati fasii subtiri, pana s-au inmuiat. Scoatem din tigaie cu ajutorul unei spumiere.
2. Amestecam intr-un castron boiau, chili, oregano, sarea si faina. Dam bucatile de ficat prin acest amestec si prajim in restul de ulei, pe ambele parti pana au inceput sa se rumeneasca. Scoatem ficatul din cratita, turnam in sucul ramas restul de amestec cu faina si inabusim timp de 1 minut. Turnam treptat, amestecand, concentratul de carne, vinul, pasta de ardei (bulionul) si fierbem pana se ingroasa. Condimentam cu sare dupa gust.
3. Punem apoi in sosul format legumele si ficatul prajit. Acoperim si lasam sa fiarba inabusit la temperatura mica timp de 10 minute, pana ce ficatul s-a fragezit. Servim cu orez sau paste.

 


 
Pofta buna!

38 de comentarii:

Corina spunea...

Mie imi plac picanteriile si asta arata cu siguranta foarte bine!

Cristina spunea...

Foarte apetisant, iar prezentarea este "delicioasa"! Cu siguranta voi incerca reteta ta!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Corina!!! Si mie imi plac dar nu foarte picante! Foarte picante sunt pe gustul sotului! Pup!

TeoBucatar spunea...

Un pic piscatoare sunt numai bune!Frumoasa prezentare!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Cristina!!! Daca iti place mancarea picanta, incearca reteta cu incredere! E un deliciu! Pup!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Teo!!! Pup si o seara minunata sa ai!

Anonim spunea...

noi nu papam picant :( ... insa ce ai facut tu aici arata fff bine !!!!!!

Georgi spunea...

sosul, da! ficatul...doar de pui!

Antonina Sofia Sociu spunea...

Cat zici picant e musai sa nu trag chiulul !! pentru mine e combinatia perfecta! iar imaginile.. hmmm imi ploua in gura! pupici

Cristina spunea...

Foarte apetisant arata.
(Imi place tare mult si castronelul din ceramica.)

Lilly spunea...

Eu ador ficatul, caut mereu retete noi.Imi place mult reteta ta.

DiaMar bucataria galbena spunea...

O bunatate de papica.Te pup!

Simona spunea...

Ne place si ficatul si picantul :) Cred ca`i tare delicios.. astept "marfa proaspata" si ma apuc de treaba! Pupici, o saptamana frumoasa!

Alice spunea...

apetisant de-a dreptul
sieu am in plan niste ficat cu mar...
o zi frumoasa

Din bucataria mea spunea...

Multumesc, Catkitchen!!! Nici la noi nu sunt prea dese mancarurile picante!

Multumesc Georgi!!! Se poate inlocui ficatul de vitel cu cel de pui si asa o faci pe gustul tau!

Multumesc Antonina!!!

Multumesc Cristina!!!

Multumesc Lilly!!!

Multumesc DiaMar!!!

Multumesc Simona!!!

Multumesc Alice!!!

Va pup si va doresc o saptamana plina de bucurii!

Tudor Elena Cristina.... spunea...

Da....mai atras cu aceasta reteta....insa o sa pun alt ficacior...pt ca desi e sanatos...eu nu prea servesc vita......Pup si mersic pt reteta

Cristina spunea...

Draga mea uite ce am gasit:
http://www.brasov.net/pui-shanghai
stiai?

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Elena Cristina!!! Poti folosi in reteta ce ficat iti place, nu e obligatoriu de vitel!Pupici!

Din bucataria mea spunea...

Nu stiam Cristina!!! Multumesc pentru informatie! Ce pot sa spun? Nu m-am lovit de chestii de astea pana acum si nici nu stiu cum sa reactionez. O sa ma gandesc eu la ceva...Pup si multumesc inca o data!

Adina spunea...

Imi place ce ai gatit! Se pare ca am hemoglobina scazuta asa ca v-a trebui sa incerc cat mai multe retete cu ficat,a ta e precis pe lista.

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Mitinita!!! Pupici!

maria mihalache spunea...

Minunat arata ficateii si o prezentare excelenta.

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Maria!!!Pup si un weekend minunat sa ai!

Elena Sandor spunea...

Uu ador ficatul! Arata super!

mona spunea...

Foarte frumoase "lucruri" faci!!!Felicitari, chiar mi-a placut blogul tau!!!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos Elena!!Pup!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Mona!!! Esti o draguta!Pup!

Unknown spunea...

o mancare pe gustul meu :D! Faina reteta! :*

Mihaela spunea...

Asta cred ca este pentru mine, ca mie imi place mult si picant si mancarea mexicana :) Arata foarte apetisant!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Andreea Elena!!!

Multumesc Mihaela!!!

Pup si o saptamana superba sa aveti!

Ana Maria Ciolacu spunea...

Ahhh, cum arata !! Noi adoram sa mancam picant!! De incercat cat mai curand. Pupicei, scumpa ! :*:*:*

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Ana Maria!!!Pup si o zi minunata sa ai!

sara & Miki spunea...

Mie imi place ficatul si nu stiu cum am omis-o. Arata minunat... te sarut!

Maya spunea...

Arata foarte bine, si mooor dupa pozele tale! Îmi vine sa intru în bolul ala!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc Sara&Miki!!!

Multumesc Maya!!!

Pupicei!!!

Simona spunea...

Arata tare bine, frumoasa prezentarea!

Din bucataria mea spunea...

Multumesc frumos, Simona!!!Ma bucur de vizita:)!Pup!

Gabriela Gitoi spunea...

Imi ploua in gura! abea astept sa fac ca am ficatei prin congelator!